Jaarverslag 2017/ 2018

In het seizoen 2017/2018 is Wia gegroeid met 1 team naar totaal 33 teams.

Dit seizoen werden alle WIA-teams in een nieuw tenue gestoken en werd ook de website compleet vernieuwd. Ook verscheen de nieuwe WIA-emailnieuwsbrief op regelmatige basis.

Nieuw tenue

Het 90-jarig bestaan was een aanleiding om alle spelers in een nieuw tenue te steken. Met ingang van dit seizoen hebben alle teams voor alle spelers een spiksplinter nieuw tenue ontvangen bestaande uit shirt, broek en kousen in de WIA-kleuren blauw-oranje. Een nieuw tenue voor de hele vereniging is een enorme operatie. Allereerst hebben Patrick en Luc eind 2016 gesprekken gevoerd met verschillende kledingleveranciers. Op basis van de afgegeven offertes en de verschillende indrukken is uiteindelijk gekozen voor Klupp als leverancier voor de komende seizoenen. Daarna zijn er drie ontwerpen uitgewerkt en zijn deze drie ontwerpen voorgelegd aan de leden. Zij konden via de website hun stem uitbrengen. Het winnende ontwerp is in maart besteld en gepresenteerd tijdens het jubileumfeest op 17 juni 2017. Aan het begin van het seizoen ontvingen alle WIA teams deze tenues waarin miv 2017/2018 gespeeld wordt.

Nieuwe website

Zomer 2017 is ook de WIA-website www.wakkerinalles.nl geheel vernieuwd. Onze webmaster Richard Groos heeft de complete website in een nieuw jasje gestoken. Alle informatie over de vereniging, al onze 33 teams maar ook het complete programma en alle standen zijn nu zowel op de pc als op de mobiele telefoon voor iedereen te raadplegen.

Voetbal

Voor het seizoen 2017/2018 schreef WIA in totaal  33 teams in. Van de bestaande teams stopten er 3, en 4 nieuwe teams melden zich aan. Van de 33 teams werden uiteindelijk slecht 2 kampioen (WIA 24 en Hallen 1) en speelde geen enkel team de bekerfinale. Een magere score.

Vorig seizoen degradeerde WIA 1 uit de hoofdklasse. In de zomer bleek dat er wellicht toch een plaats in de hoofdklasse voor WIA zou kunnen vrijkomen. Er waren twee teams die hiervoor opteerden maar het bleek dat de regels voor promotie-degradatie bij WIA intern niet duidelijk waren. Daardoor speelde WIA 1 dit seizoen geen hoofdklasse maar schreef WIA zich met drie teams in de eerste klasse in.

In dezelfde poule werd WIA 1 4e  (met 42 punten) en WIA 2 3e (met 44 punten). In een andere eerste klasse-poule werd WIA 3 6e (met 37 punten) De regels voor promotie naar de hoofdklasse zijn voor de toekomst vastgesteld en op de website gepubliceerd zodat hierover bij een volgende keer geen onduidelijkheid meer is.

Financiën

Vorig seizoen (2016/2017) had WIA een meevaller van de KNVB. De KNVB had geld over een besloot het geld aan de voetbalclubs te doneren. Dit scheelde ons wel

€ 6.000 t.o.v. het voorgaande seizoen. Helaas hadden we in het seizoen 2017/2018 niet zo’n meevaller en dus waren de KNVB kosten hoger dan het vorig seizoen. Daarnaast hebben we dit seizoen de teams in nieuwe tenues gestoken, ook i.v.m. ons 90-jarige jubileum, en dit bracht ook kosten met zich mee. Desondanks bleef het tekort voor het seizoen 2017/2018 beperkt tot € 956. De KNVB gaat komend seizoen 2018/2019 de kosten weer verhogen, maar volgens de begroting hoeft de contributie per team nog niet omhoog en kan dat nog een seizoen op € 1.350 per team blijven.

Voor de betaling van deze contributie is besloten is dat nieuwe teams bij inschrijving direct het complete bedrag aan contributie dienen te betalen. Bestaande teams betalen bij inschrijving in mei € 350 en het restant van € 1.000 vóór 1 oktober.

Bij inschrijving in mei dienen ook alle uitstaande boetes betaald te zijn. Indien er nog boetes open staan worden teams niet voor het volgend seizoen ingeschreven en worden overschrijvingen naar andere verenigingen geblokkeerd.

Privacy

In mei 2018 is er een nieuwe privacywet in werking getreden. Ook voor WIA had dit directe consequenties. Alle handelingen met de gegevens van onze leden zoals inschrijven bij de KNVB, het versturen van de emailnieuwsbrief etc moesten gedocumenteerd worden. Ook werden privacyregels voor onze vereniging opgesteld en gepubliceerd op de website (die beveiligd moest worden) en op de inschrijfformulieren. WIA voldoet hiermee aan de nieuwe privacyregels.

Rotterdam, augustus 2017

WIA Bestuur:

Luc Muijser (voorzitter)
Henk Scheenjes (secretaris)
Theo van Tienhoven (penningmeester)
Kishen Ramcharan(spelersmakelaar)
Younis Chiadmi (scheidsrechterszaken)
Patrick Verkaik (tenues en nieuwsbrief)